wao in het buitenland

Plaats hier Uw inhoudelijke berichten en reakties over de WAO. Dit Forum is echt bedoeld voor juridische vragen en opmerkingen over alles wat de WAO aan gaat. Schrijf persoonlijke ervaringen in een van de Persoonlijke Ervaringen Forums.

wao in het buitenland

Berichtdoor isla » zo okt 03, 2010 12:38 pm

Ik woon in Thailand en heb een WAO uitkering. Ik begrijp dat ons nieuwe kabinet willen stoppen met het export van bepaalde uitkeringen naar non-EU landen. Kan dat echt gebeuren? En hoe? Alleen het idee dat ik moet - misschien vrij snel -terug naar Nederland moet verhuizen veroorzaakt veel stress. Waar moeten wij allemal wonen?
isla

Re: wao in het buitenland

Berichtdoor limburger » zo okt 03, 2010 8:52 pm

De VVd wil de export van uitkeringen naar het buitenland verder beperken. Hoe is nog niet duidelijk. De PVV roept al een tijd dat ze de uitkeringen buiten Europa willen stop zetten. Volgens Donner kon dit niet en word er nu gesproken over "woonlandbeginsel", Waarbij de hoogte van de uitkering bepaalt wordt a.d.h.v. de kosten voor het levensonderhoud vergeleken met Nederland.
Woon je in een arm land, dan zou je uitkering verlaagd kunnen worden. Net als dit met de Kinderbijslag is gebeurd.
limburger

Re: wao in het buitenland

Berichtdoor Frits » zo okt 03, 2010 11:11 pm

Op deze pagina http://nieuwsuit.com/2010/regeerakkoord-2010-gedoogakkoord-2010/ is zowel de link naar het regeerakkoord als naar het gedoog akkoord te vinden.
Het regeer akkoord pagina 43 hoofdstuk 11 Werk en sociale zekerheid, zegt hier niets over. Echter de vorige regering is wel bezig geweest met een boomje op te zetten over het stoppen van kinderbijslag voor b.v. de 11 kinderen die in het land van herkomst (zouden) wonen van de ouders met de Nederlandse nationaleit en van allogtone afkomst.

Maar goed, waar rook is zou vuur moeten zijn ook!

Frits
http://www.wao-wet-weetjes-advies.nl
Frits

Keer terug naar Inhoudelijke vragen en discussie